7 en 8 juni Prescott - Wickenburg - Phoenix - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu 7 en 8 juni Prescott - Wickenburg - Phoenix - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

7 en 8 juni Prescott - Wickenburg - Phoenix

Door: Marianne Marry en Freddy

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

10 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag 7 juni 2009
Prescott - Wickenburg AZ.

Vanmorgen lekker geslenterd over de antiekmarkt in het park in Prescott.
Singeltje van Bruce gekocht, het is niet echt mijn favoriete song maar het is Bruce.
Verder in de verleiding om New Jersey plates te kopen maar ik heb me ingehouden.
Tegen 11.45 u rijden we de stad uit en om 11.50 u. rijden we in de prachtigste bergen.
We genieten van het laatste stuk van de mooie 89 S. en komen onderweg langs Stanton Gost Town die we willen bezoeken maar dat blijkt tegenwoordig een RV Park te zijn. Woonwagenpark dus. Dan maar door.

We belanden in Wickenburg en met een ritje door het dorp lijkt het ons wel gezellig en we gaan even lekker bij de Mexicaan op het terras zitten met een tacosalade en hotwings “that make you cry”, nou daar was geen woord van gelogen, zakdoekjes erbij voor de neus en de ogen zo heet, maar heeeeeeeel lekker !

We besluiten het kalm aan te doen en boeken een kamer met balkon in het Best Western.
Het is een heerlijke, grote kamer met een bankstel. Dus de rest van de middag lekker luieren.
‘s Avonds uit eten bij de Golden Nugget. Een Griekse eigenaar met Mexicaanse bediening.
Vieze, rubber garnalen voor Marry, heerlijke NewYork Steakvoor Freddy en een lekkere lamsschotel met aubergine en feta voor Marianne.

Op het balkon hangen !!! Wat een luie dag zeg, onwaarschijnlijk.

Maandag 8 juni
Wickenburg - Phoenix Tempe

Wickenburg op Maandag ….. Nou da’s niet veul.
Omdat we op de weg hierheen wat Western Wear winkels tegen zijn gekomen gaan we na het ontbijt maar even shoppen en dat lukt goed. Freddy vindt nog een extra paar laarzen en wat overhemden. Gelukkig want het leek er niet echt meer op dat het nog zou gaan lukken.

De auto in en op weg richting Buckeye via de Vulture Mine Road. Je kunt zien dat we weer zuidelijker komen want de organpipe cactussen staan weer imposant langs de route. Verder zien we niet veel, een verdwaalde coyote die de weg oversteekt maar daar blijft het wel bij.
Oh ja, we hebben een mini squirrel doodgereden. Rijd je op een weg met niemand voor en achter, steekt dat stomme beest net over wanneer wij er aan komen. Geen remmen aan. Helaas.

Tegen 14.00 u. zijn we al in Buckeye en ook daar is niet veel te bekennen. Dan maar naar Phoenix - Glendale om te shoppen bij Cabelas. Een aanrader van Robert. Het is een enorme winkel. Ziet er mooi uit en ze hebben botenuitverkoop. Ach ja….
Wij zijn daar zo een paar uur kwijt. Een aquarium met alle vissoorten die hier voorkomen heel erg groot. Er is van alles op sportief gebied maar niet voor paardrijden. Fredje kijkt zijn ogen uit op de wapenafdeling. De nieuwprijs hier is gelijk aan de 2e hands prijs in Nederland.

Verder naar de universiteitswijk van Phoenix. We vinden een motel op de hoek van Mill Ave. en University Ave. Mill Ave. is the place to be … in Phoenix. ‘s avonds is het er erg gezellig met veel bars en restaurants. Wij vinden een gezellige plek op het terras van Gordon’s Brewery op de 1e verdieping met uitzicht op Mill en op “Hooters” (bediening van strakke meiden in hotpants en tanktop) die op de andere hoek ligt.
We hebben heerlijk gegeten Surf and Turf (Vlees en Vis) met een lekker wijntje erbij.