Vrijdag 5 juni Van Jasper naar Blue River - Reisverslag uit Blue River, Canada van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Vrijdag 5 juni Van Jasper naar Blue River - Reisverslag uit Blue River, Canada van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Vrijdag 5 juni Van Jasper naar Blue River

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

07 Juni 2015 | Canada, Blue River

Dag Crestwood Hotel, op naar de Wilderness retreat in Blue River.
We gaan richting Jasper en nemen de afslag naar Maligne Lake. Een prachtige 45 km route naar het meer.

Onderweg er naar toe komen we een prachtige zwarte Beer tegen ook weer grazend naast de weg. De opportunisten eten alles wat het seizoen brengt, nu dus alleen gras en hier en daar een grondbewoner.
Het is een machtig mooi Mannetje, een pels zoals je een beer zou tekenen. Dik, glanzend zwart.

Bij Maligne Lake een korte wandeling gemaakt en wat geshopped.
Toen we weg wilden rijden van de parkeerplaats, bedachten we ons dat de vorige keer dat we hier waren, achter het hele gebeuren een boel herten voorkwamen, we gaan nog eens kijken of dit nog steeds een favoriet plekje van ze is. NO !
Marry brengt voorzichtig naar voren dat ze zojuist een zwarte beer dacht te zien ... WAAR ? Langzaam rijdend wijst ze ons de plek en de beer is inmiddels in de struiken struint daar wat rond. We bekijken van een afstandje, volgens ons is dit dezelfde beer van een tijdje terug.

Hij besluit naar beneden te komen en mensen vragen ons waar we naar kijken... Beer Dààr. Éen mevrouw wordt er helemaal hyper van en rent heen ern weer tussen haar man in de auto en wil eigenlijk geen blik van de beer missen ...
De beer graast zijn grasjes zonder op of om te kijken, steekt de straat over en begeeft zich naar de parkeerplaats van Maligne Lake... wie weet heeft één van de Bearproof Bins een slechte sluiting ...

Wij lunchen aan een prachtige rivier in het zonnetje met de squirrels nieuwsgierig om ons heen voordat we verder gaan via Jasper, en het Mount Robson State Park. We maken een stop bij het visitor Centre van Mount Robson met de outlook op dit natuurlijk fenomeen van 3954 m. hoog. De top gaat in en uit de wolken en we wachten tot we een mooi beeld van deze mooie berg hebben. Lekker op een bankje in de zon kijkend naar het hoogste punt van Canada Mount Robson.

We passeren de tijdzone van 8 naar 9 uur vroeger dan in Nederland.

Verder naar Blue River. Mariane verheugt zich na deze toch touristische locaties van de afgelopen dagen op een verblijf in de natuur, cabin, bbq , rust.... De koelbox hebben we gevuld met Forel en Steak die we vanavond eten van de BBQ met gepofte aardappel en een salade. Hoe fijn is dat.

We komen aan bij de Bone Creek Wilderness Retreat dat zo'n 20 km voor Bluie River ligt. We rijden de dirtroad op naar de cabins ..... oooohoooohoooo .... wat een bende. Bergen puin, bergen hout en onafgewerkte cabins zijn ons uitzicht.
De mevrouw begroet ons hartelijk en wijst ons een cabin aan die het volgens mij niet is... ik opper dat voorzichtig. Oh Booking.com is making huge mistakes. Nou wij ook geloof ik... Ze ziet dat we niet blij zijn met wat we zien... onze cabin is klein we kunnen niet eens onze eigen koffer meenemen. Freddy plaatst de auto zo dat zijn koffer open in de auto kan blijven.
Ik vraag haar of ze het een goed plan vindt een dame van 70+ in een bunkbed te laten slapen. Oh we dachten dat u een echtpaar met een kind zou zijn, vandaar deze cabin. Niet dus. Wanneer u me deze nacht helpt met verblijf in deze cabin, geef ik u morgen de grootste die we hebben. Ze laat het zien en de cabin is inderdaad mooi. We zeggen dat we morgen verder besluiten. Een miljoen mosquito's begeleiden ons BBQ avontuur. Er komen 2 gigantische honden uit het bos met meer ongedierte op zich dan wij in ons leven gezien hebben. Ze zijn blij ons te zien en installeren zich op onze mini-porch. schu-schu ... heeft geen effect.

We branden de gore BBQ schoon en maken er toch nog een lekker maaltijdje met wijn van maar worden door tientalen mosquito's geprikt.

Naar bed, Freddy in het Bunkbed en Marry en ik in het grote bed. Nog even een paar wijntjes en we slapen tot morgenvroeg... hopelijk.

• 07 Juni 2015 - 11:39

Mieke Reekers:

Wat een belevenissen. Hebben jullie van de nacht in de "speciale"cabine niks overgehouden?? Het hoort er allemaal bij en dit soort dingen, maakt het juist spannend.........
    Gr. Mieke

• 08 Juni 2015 - 04:34

Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers:

999.999 van de 1.000.000 mosquito's hebben me te pakken gehad daarginds. Om gek van te worden zoveel jeuk en enorme bulten. Smeer me gek met anti jeuk prut. Haha groetjes