Dinsdag 16 juni Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Dinsdag 16 juni Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 16 juni Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

17 Juni 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vroeg op. Om 07.00 u. Rijden we het park in.
Gisteren was het warm en vannacht heeft het behoorlijk geregend en geonweerd waardoor er veel mist is boven alle plaatsen met water.
We hebben besloten eerst naar de wolven te gaan die in Canyon te vinden zijn. Hopen dat we ze zien.

We komen aan en de vaste bemanning wolvenspotters zit er al. Uiteraard heeft nog niemand iets gezien vanwege de mist. Deze begint heel langzaam op te trekken. Iemand denkt een beer te zien, alle kijkers gaan er naar toe en de sterkste kijker ziet een grizzly driftig etend, gravend, lopend hij heeft blijkbaar honger.

Een tijdlang volgen we hem met de kijkers maar we besluiten toch en plekje verder te gaan omdat we denken daar een beter blik op de beer te hebben. wat blijkt... Er is zojuist en wolf het water over gestoken en gaat naar waar we zojuist waren. Terugggggg ! Haasten helpt niet meer, hij is al weer weg.
Zo jammer, kan wel janken.

We gaan richting verder op onze route. En plotseling grote consternatie, een enorme Grizzly loopt rustig te grazen in de velden net naast de weg. Veel foto's maar Marianne legt alleen op haar eigen harde schijf vast. Is ie het ? ... Het is een mooi mannetje bezig met verharen. Maar het is niet Scareface, mijn oude 35 jaar oude Grizzly die het gewoonweg verdomd een halsband te dragen, 5 pogingen en hij heeft een stuk van zijn oren, grote lidtekens over zijn gezicht maar alle 5 heeft ie er af gekregen.... Dan maar niet was gelukkig het motto.
Dit voorjaar is ie bejaard en wat verzwakt wakker geworden uit zijn winterslaap en er wordt verwacht dat hij de volgende winter niet overleefd. Zou hem graag nog eens zien.

Even verderop opnieuw tumult op de weg. Weer een Grizzly, nr. 3 vandaag. We volgen hem een tijdje met een kijker. En gaan verder. We hebben wel veel geluk vandaag, een zwarte beer met 2 Cubs lopen op de heuvel tegenover ons. Zo mooi.

onze dag kan niet meer stuk. We doen en bekijken van alles maar we zien Alleen nog een paar herten (elk) bokken met een enorm gewei. Dat was het voor vandaag.
Om 19.00 u zitten we lekker te eten in een restaurant we zijn moe na 12 uur onderweg. Lekker hangen in onze motelkamer.

• 17 Juni 2015 - 11:38

Bertus En Nnie:

Wat een prachtige belevingen voor jullie,en heel leuk om te lezen! Kijken elke dag uit naar jullie verslag,Gr.bertus en annie

• 18 Juni 2015 - 12:00

Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers:

Daar zijn jullie er voor naar toe gegaan, veel kijks en plezier nog.

Grtjs Hans en Christien

• 18 Juni 2015 - 12:54

Rick:

Wat gaaf jullie hebben volgens mij wel erg veel geluk met beertjes spotten, mooi! Heel veel plezier, x