Wo 17 juni Yellowstone - Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Wo 17 juni Yellowstone - Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Wo 17 juni Yellowstone - Cody

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

17 Juni 2015 | Verenigde Staten, Cody

Vandaag vertrekken we uit Yellowstone maar bezoeken eerst nog Geyser basin en uiteraard Old Faithfull.
bij Geyser basin laden ze net 3 bussen chinezen uit ... Jammer maar we maken nog wel enkele plaatjes. Op de boardwalk door het basin lopen ze in ganzenpas en daar doen we niet aan mee.

Snel naar de volgende dan blijven we ze voor haha...
Daar genieten we even van de blazende, razende, stomende grond rondom ons. je beseft hier dat Yellowstone echt de grootste vulkaan ter wereld is. Najaar 2014 vertrokken grote groepen bizons plotseling uit het park. iedereen die maar iets van weersvooruitzichten of vulkanische activiteit wist werd erbij gehaald. Zou de definitieve eruptie dan toch op komst zijn werd er gedacht...? Het bleek gelukkig mee te vallen.

bij Old Faithfull moeten we nog een uurtje op de volgende eruptie wachten. met een heerlijke rasploert fronzen yoghurt lukt dat prime... Mensen wat een bakken vol. We verbazen ons steeds weer over de porties hier..het went niet.
Terwijl we wachten op de ouwe trouwe, geeft een Geyser op de achtergrond zijn mooie kracht in water en stoom te zien. Wat een wonder.... Is het toch .

Dan komt het hoogtepunt van ons laatste bezoek hier. Old Faithfull geeft een prachtige show van zijn kunnen. Waterstralen van zo'n 45-50 meter hoog, wat een kracht, de oohs en Aahs zijn rondom te horen.

Tijd om te vertrekken richting Cody. We nemen de Zuidoost uitgang en wat een prachtige route. Na de Sylvain Pass komen we in de Washakie Wilderness. We maken een stop bij de Pahaskaa Teepee, een general store met motel en ruiter activiteiten.
In de winkel komt ineens een mevrouw vertellen dat er aan de overkant tegen de heuvel een Grizzly met 2 Cubs loopt.

snel de kijkers uit de auto en genieten maar. We volgen het behaarde gezinnetje en lachen om de capriolen van de 2 kleintjes die stoeiend rennen. Wat een voorrecht hier te zijn. Terwijl we ze bewonderen staan er inmiddels 2 elanden te grazen in de langsstromende Creek. Opnieuw wat een belevenis.

We komen in Cody aan en vinden een onderkomen (veel te duur maar ongeveer de laatste kamer in het dorp) in de Moose Creek.

Lekker even de benen strekken in het dorp op weg naar een lekker etentje in de IRMA het hotel dat eens van Buffalo Bill was.