Zaterdag 13 mei Grand Tetons - Reisverslag uit Moose Wilson Road, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Zaterdag 13 mei Grand Tetons - Reisverslag uit Moose Wilson Road, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 13 mei Grand Tetons

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

14 Mei 2017 | Verenigde Staten, Moose Wilson Road

Deze dag begon wel erg vroeg. We waren op tijd gaan slapen maar om 03.00 uur stonden we ons samen in onze cabin af te vragen ... waarom?

Van slapen komt daarna niets meer dus om 05.00u. koffie en een broodje en weg voor een trip naar de Grand Tetons. Vol verwachting wat het ons zal brengen.
We besluiten ons best te doen om Grizzly 399 te kunnen zien en vragen of iemand haar heeft gezien. No, No-one saw her yet this year.

Ik, Marian volg Grizzly 399 al veel jaren via internet maar heb haar nog nooit in levende lijve gezien. Mocht ze de winter hebben overleefd dan komt ze waarschijnlijk met 2 à 3 cubs tevoorschijn. Er rijdt hier een fotograaf van National Geografic rond, die rijdt en hiked iedere weg en trail in haar gebied iedere dag meerdere keren op en neer, hopend op de eerste "sight" met foto's van dit prachtige beest. Nou, ook hij heeft haar nog niet gezien en dat biedt weinig hoop.

In de vroege ochtend hangt de mist rond de enorm bergtoppen die worden beschenen door een aarzelend zonnetje en ze laten je even stilstaan om te zien hoe mooi de wereld kan zijn. Prachtig.

We hebben alle wegen, berijdbaar of niet gehad vandaag maar hebben niet 1 beer gezien. Wel Bizons, Elk (soort edelhert), Golden Eagle, Bald Eagle, Gaffelantilopen enz gezien maar helaas ... niet 1 beer.
Zelfs op de Moose - Wilson Road waar je altijd veel beren ziet, niet 1.
Morgen beter ...

• 14 Mei 2017 - 18:37

Cowboy Herman.:

hy there. met een omweg bij jullie site gekomen.
    Alles ok. ?
    mijn apjes ontvangen van.t Western weekend hier in Holland?
    Greetings have a nice time. The westener.

• 15 Mei 2017 - 15:56

Natascha:

Hai Freddy en Marianne, wat een mooie foto's al en leuke verslagen, super genieten samen.
    Liefs Tas

Tags: Grand Tetons