Zaterdag 27 en Zondag 28 mei Tombstone's Memorial - Reisverslag uit Tombstone, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 en Zondag 28 mei Tombstone's Memorial - Reisverslag uit Tombstone, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 en Zondag 28 mei Tombstone's Memorial

Door: Me myself and I

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

28 Mei 2017 | Verenigde Staten, Tombstone

2 dagen ineen. Vanwege de verbinding en de activiteiten.

We beginnen om onze gemakkelijke, bermuda's uit te de en de Jeans aan.
We zijn tenslotte In Tombstone - Arizona.

Het spektakel kan beginnen. Memorial Day is de herdenking van gevallenen in alle oorlogen tot nu toe. En dat zijn er voor de Amerikanen nogal wat.
We doen eerst een donatie voor de Veterans en krijgen een "Poppy" opgespeld. Poppy = een klaproosje en staat voor een In Memoriam.

Teveel om op te noemen maar er is overal een re-enactment en weergave van een echte gebeurtenis. De gebeurtenissen worden gespeeld door de Tombstone Vigilantes. Een grote groep vrijwilligers die overal optreden en je verbaast je erover hoe oud en hoe jong sommige deelnemers zijn.

Het verhaal van de diverse Gunfights van de OK Corall e.a. worden nagespeeld. Omdat het met nogal wat knalwerk gepaard gaat, schrikken de mensen om ons heen maar ook de honden. Een medespeelster op leeftijd zit naast de Arena en haar hondje gaat er in vliegende vaart vandoor. Gevolgd door .... jawel ! Teruggevonden en mevrouw helemaal blij. De Zondag staan we bij een ander re-enactment en de zon schijnt weer genadeloos... dezelfde mevrouw wordt onder het afzettingslint gebracht, of we even willen helpen, ze werd niet goed. Tuurlijk ... bankje geregeld en water. Zitten !

We hebben uiteraard alles gezien en bekeken en in Big Nose Kate's restaurant gegeten , een groot Saloon / Restaurant gebeuren met veel NOISY people en een soort van entertainer die alle bekende cowboy songs liet horen met een boel eigen interpretatie.

Zondag zijn we naar Boothill Graveyard gegaan. De begraafplaats van het oude Tombstone. Alles wat er ligt is doodgeschoten, opgehangen (soms per abuis) of aan vreemde ziektes overleden. Niemand vanwege het feit dat ie over de 100 was.

Daarna even naar het Museum van de oude "Courtyard" het gerechtsgebouw van destijds. Er zin hier veel bijzondere zaken behandeld.

We nemen een biertje in Doc Holliday's Saloon en nemen een pizza mee uit de Longhorn Saloon, size Wagonwheel ! Hebben we morgen bij de lunch ook nog wat.

2 dagen in een enorme hitte.... s'avonds zijn we gezien. Boks oet, veut in't water en zitt'n.

• 29 Mei 2017 - 09:34

Marry:

Hoi luitjes wat een spektakel is het weer weetjeik maakte het toen ook mee ik zie het zo weer voor me even wat anders het is daar heet nou hier ook hoor eenendertig graden vreselijk maar ja ik blijf lekker binnen daar is het maar27 graden ik vind het fijn dat jullie genieten. Groetjes

• 29 Mei 2017 - 10:29

Robert Lamberts:

Hey Fred en Marjane

Wauw, dat zijn leuke opnames .
    Hoop dat fred weer een boel foto´s maakt
    Dat geen wat ik gehoord heb is van freddy zijn verhalen.
    Hoop dat daar nu ook een beetje vorm aan gegeven word.
    Maar zie dat jullie je ontzettend vermaken daar.
    Mag graag je verslagen lezen.
    Al gaat het soms met moeite.
    Maar dat ligt aan mij
    Super dat julllie de dame in spe geholpen hebben.
    Dat is weer een verhaal appart denk ik.
    Hier ist op het ogenblik vrij warm.
    net een afkoel buitje gehad van 5min.
    Dus nu is weer mooi vris buiten.
    en de doggies lopen weer met de neus om hoog.
    Het groen van jullie gazon word goed onder houden.
    Heb de buurman verschilende keren de sproeier zien verzetten.
    Hoop dat jullie daar goed vermaken.
    En dat zie ik aan je verslagen.
    Top Groeten Robert

• 29 Mei 2017 - 16:54

Ed:

Van het ene avontuur in het andere. Echt geweldig. Wat een trip!! mhgr Ed en doris