Dinsdag 16 mei - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Dinsdag 16 mei - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 16 mei

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

16 Mei 2017 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Om 07.30 rijden we het park weer in. We laten ons goed informeren omdat het hele park nog niet toegankelijk is en per uur kan verschillen naarmate de hoogte waarop het gelegen is.

We rijden eerst maar eens naar de Canyon of the Yellowstone, gelukkig deels toegankelijk en ook in winterse omstandigheden prachtig.
Een Osprey heeft besloten zijn nest te bouwen op een prominent stuk rots, prachtige roofvogel waarvan het jong ongeduldig op de terugkomst van zijn moeder wacht.
De waterval is zoals altijd een geweldig spektakel om te zien en de diepte van de kloof geeft je toch een kleine bibber.

Hogerop stuiten we op het geluid van Whitney Houston's "I will Always love youuuu" Het was even zoeken maar op een gevaarlijk uitziende richel zit een mevrouw en juist wanneer we haar zien, laat ze de as van haar man over de Canyon uitwaaieren. Oeps ... snel wat meer afstand nemen. Mooi plekje dat wel.

We volgen onze weg naar Mammoth Hotsprings en net achter de afslaag bij Norris, komen we een prachtige bruinkleurige zwarte beer tegen. Een jonkie nog, hooguit 4, zijn eerste jaar alleen waarschijnlijk.
Van Mammoth rijden we via Tower en komen een prachtige zwarte beer tegen. Hij was in een snelle run de straat overgestoken achter een paar reeën aan.

De weg van Norris naar de Lamar Valley is prachtig en de valley zelf zo mogelijk nog mooier. Er staat een kleine massa mensen te kijken en dan weet je dat er weer een beer in sight is. Weer een zwarte beer, deze is volwassen en een flinke heer en legt zijn lijf te ruste onder een boom.

In de Lamar Valley zien we gaffelantilopen, coyote en een heleboel bizons. Een heerlijke dag met veel natuur en wildlife. De weg terug naar West Yellowstone war ons Motel is, is nog lang dus we beginnen er niet te laat aan.

Zodra we dicht bij de laatste afslag zijn voor de laatste 40 km zien we opnieuw mensen staan kijken. Er is een mooi plekje voor onze auto en voor een prachtig schouwspel. Een heel mooie Grizzly loopt te grazen en 2 piepjonge cubs volgen haar. De moeder is behoorlijk rustig in de nabijheid van auto's de cubs moeten nog wennen aan het geluid van dat alles. Ze komen onze kant uit omdat daar de lekkerste paardenbloemen staan blijkbaar en vlak naast onze auto staat ze te grazen en rennen haar cubs wat onrustig heen en weer. Mama houdt ze goed in het oog. Het prachtige schouwspel houdt plotseling op wanneer er een camper, maatje stadsbus zijn gaspedaal laat horen en verschrikt rennen ze de beschutting van de bomen en struiken weer in.

Onze dag kan niet meer stuk.

• 18 Mei 2017 - 10:17

Annie:

Hallo Marianne en Fred
    Prachtig om het van zo dicht bij te zien,komt toch nog goed met de beren

• 19 Mei 2017 - 21:59

Rick:

Een woord:gaaf.hier in Estland alleen berepoep in het bos maar geen beer gezien. Maar dus wel antwoord op de aloude vraag, schijt de beer in het bos..... ja dus

• 19 Mei 2017 - 21:59

Rick: