donderdg 18 mei Yellowstone > Twin Falls - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu donderdg 18 mei Yellowstone > Twin Falls - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

donderdg 18 mei Yellowstone > Twin Falls

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

18 Mei 2017 | Verenigde Staten, Twin Falls

We maken de gordijnen open en kijken naar een enorm pak sneeuw.
Wow hoe doen we dat? Geen krabber, geen borstel maar Freddy laat de motor draaien en maakt van de welkoop-card een krabber. Het werkt.

We vertrekken vandaag en dat is een geluk want heel Yellowstone zit dicht. Onbegaanbaar. Met zo'n 10 cm sneeuw op de auto gaan we op weg naar de zon.
We nemen de Galatin Gateway door het Galatin National Forest, een prachtige weg omzoomd door naaldbonen zover het oog reikt.
Via de Buffalo River gaan we het Targhee NF in. Onderweg verliest onze auto langzaamaan zijn sneeuwlaag. Mooie uitzichten op de Sawtooth NF begeven we ons naar het "Craters of the Moon National Monument".
Een geweldig gebied van enorme afmeting gevormd door een vulkaan uitbarsting van zo'n 2000 jaar geleden. De afgekoelde lava heeft tunnels gevormd die wordt aangegeven als Caves. Ze zijn van zo'n enorme afmeting dat je er 4 kunt kun je naar het binnenste van de Caves. Sommige hebben een onder Lava-gang van zo'n 150 meter. Ongelooflijk.

We lopen diverse trails om alles te bekijken in deze bijzondere omgeving.

Tegen 4 uur vervolgen we onze weg, op zoek naar een Motel. We komen door dorpen mat zo'n 389 inwoners, sommige 10 meer anderen 10 minder .... geen Motel betekent dat. Op naar Twin Falls, grotere stad met dorps karakter en in het Motel 6 heten ze ons van harte welkom, krijgen leeftijdskorting en belanden in een mooie kamer nr. 169

Het loopt inmidddels tegen 20.00 uur en we zitten achter een biertje. Gaan we naar een restaurant ? Nee. Ik wandel naar een supermarkt verderop voor neusspray en een brood en ga op de terugweg langs een bbq restaurant. Ik kan ook afhalen dus een half Rack met ceasar salad gaat mee naar het motel.

Lekker happie eten en een glaasje wijn. Weer een mooie dag ten einde.
Life is good to us.

• 19 Mei 2017 - 19:52

Rick:

Eerste dat ik kan lezen, eindelijk eens kijken of ik nu alles kan gaan lezen. Iig heel veel plezier!