Maandag 22 mei 2017 Bishop > Boulder City - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Maandag 22 mei 2017 Bishop > Boulder City - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Maandag 22 mei 2017 Bishop > Boulder City

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

22 Mei 2017 | Verenigde Staten, Boulder City

Gisteren vroeg erin, vanmorgen vroeg weer op.
We rijden om 07.30 uur we richting Death Valley. Dat is ons alternatief en het enig mogelijke om van deze kant af te doen.
We stoppen bij een supermarkt in Lone Pine en gooien de auto vol water en voedsel. You never Know....

We rijden het NP tegen 09.00 in in na een stop bij de General store voor koffie en een ijsje.

Omdat we hier al vaker zijn geweest, hebben we niet zo'n haast. Toch verbaast het NP ons weer door zijn bijzondere, en na elke bocht veranderende landschap.

We stoppen bij een viewpoint en Freddy zegt tegen me, daar komt een straaljager, recht op je af.... waar, daar ! Met een enorm bulderend geluid komen er twee (wat wij vermoeden) JSF 's aan. Ze maken een bocht en duiken zo de kloof/canyon in. We schrokken ons een hoedje omdat we dachten dat dit niet de bedoeling was en we zo een enorme vuurbal te zien zouden krijgen. Nee hoor.
Ze komen de kloof buiten ons zicht uit en maken een enorme draai en duiken er van de andere kant weer in om er voor onze neus weer uit te komen. Wat een spektakel. We zijn diep onder de indruk.

Een meneer die er zijn hobby van heeft gemaakt dit spektakel te zien, vertelt ons dat het waarschijnlijk 1 tot 2 uur zal duren voor ze terug komen. Gelijk op dat moment duiken de straaljagers weer op en duiken opnieuw de kloof in. Na een half uur besluiten we door te rijden.
Enkele bochten verder staan een aantal mensen dezelfde kloof in te kijken. Stoppen maar weer... ja we wachten gewoon is ons motto. We maken de foto en filmzaken klaar voor de shoot. Ineens horen we : Yeah here they come ... !!!! ". Ik druk maar gewoon op de opname knop ondanks dat ik nog niets zie. Freddy's camera schier foto's als een machinegeweer volgens een mevrouw naast ons.

Het resultaat en de ervaring zijn geweldig. Dit schijnt een oefengebied van de Air Force te zijn. De trainingen in deze situaties moeten uiteraard getraind worden. Lefgozers zijn het ook wel uiteraard want de 2e piloot gooit zijn straaljager in hoeken net iets scherper dan de eerste. De kreten om ons heen geven het spektakel goed weer.

Verder het NP door en alle moois wordt door ons opgenomen. omdat het onze 3e x hier is, laten we wel hier en daar wat liggen om niet te laat uit het park te komen. We besluiten om na het park direct een Motel te zoeken waar we die verwachten...Nee niet één !
Waar dan wel .... we rijden richting Las Vegas en het wordt drukker en drukker, de wegen breder en alles is Hotel/Casino... geen zin in ! Zelfs in de buurt van de luchthaven is geen hotel te bekennen. Blijkbaar gaat iedereen vanaf de luchthaven, Las Vegas in. Wij NIET !

Freddy blijft de rust zelve in dit gekkenhuis. Ik voel me schuldig omdat ik degene ben die de route uitstippelt, iets wat eigenlijk altijd goed lukt. Hier maak ik wat cruciale foutjes die ons een behoorlijk aantal mijlen extra kosten. Freddy blijft de kalmte zelf.
Uiteindelijk hebben we gevonden wat ons morgen verder zal brengen waar we naar toe willen : de ROUTE 66 !
In Boulder City pakken we het eerste motel tegen een schappelijk prijsje.
Uitpakken en Proost !

Na wat heen een weer rijden over de

• 23 Mei 2017 - 10:16

Marry,:

Hallo cowboys wat een geweldig uitziicht enwat een spektakel met die straaljagers geniet maar lekker wat jullie nog meer te zien krijgen. Groetjes,

• 23 Mei 2017 - 10:46

Mieke Reekers:

Wat maken jullie wat mee. Geweldige ervaring lijkt me dat met die F16's. Prachtige verslagen. Marian, waar haalt je de spirit vandaan om ons dat allemaal te laten weten. Geweldig. Na de ze vakantie kun je rustig een baan accepteren als reporter...... Ik heb gisteren een etappe gelopen van het Maarten van Rosusumpad in en rond Apeldoorn. Ook mooi...... G.r en een mooie vervolg van jullie reis.

• 23 Mei 2017 - 17:12

Wilkamphuis:

Wat een belevenis, Zijn jullie niet geschrokken van die straaljagers!!!
    Wat knap van deze piloten om daar te vliegen!!!
    En wat prachtig voor jullie om dit te zien.
    Hartelijke groeten Ben en Wil.
    En doo heenig an!!!

• 29 Mei 2017 - 16:37

Ed:

Nou van de natuur inde techniek. Wat een gave ervaring. En dat voor een zoutwatermatroos. hahaah
    Nou veel plezier verder, We lezen gierig mee. liefs ed en Doris