Maandag 29 mei Bisbee - Douglas - Reisverslag uit Bisbee, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Maandag 29 mei Bisbee - Douglas - Reisverslag uit Bisbee, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Maandag 29 mei Bisbee - Douglas

Door: marianne

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

29 Mei 2017 | Verenigde Staten, Bisbee

Vandaag is het eigenlijke Memorial Day. Iedereen is vrij en overal worden ereparades gereden met veteranen uit alle oorlogen.
Jammer genoeg is er in onze buurt geen parade. Hier is het gewoon zoals de 2 eerdere dagen. re-enactments en veel mensen in 1880 kleding ook weer van jong tot stok-oud.

We gaan naar Bisbee, dat is een kopermijnstad met een rijke historie omtrent "mining". Buiten koper werden er ook veel half edelgesteente en vele mineralen gevonden die in het plaatselijke museum goed worden uitgebeeld en neergezet. Veel informatie en een mooi vergelijk tussen het gebruik van koper, toen en nu.
Vroeger waren het deurknoppen, naamplaatjes enz. Nu wordt koper overal in gebruikt. Je schrikt je een hoedje wanneer je ziet hoeveel koper je zelf gebruikt in je spullen in en om het huis.

Verder heeft Bisbee een historisch deel dat bijna helemaal gewijd is aan de bierbrouwerijen en het glas op de straat verteld ons dat er 's avonds ook flink geproefd wordt.
De eerste Settlers waren mensen uit Duitsland en die namen hun tradities mee. Zo leuk om te zien. Uiteraard kwamen er in de loop der tijden andere nationaliteiten bij die ook hun sporen nalieten in bv de eetcultuur.

Midden in Bisbee is een enorme open mijn in de grootte van een dorp en met een diepte om de bibbers van te krijgen. Vreemd om te zien.

Van Bisbee rijden we naar Douglas omdat dit ook een historisch centrum schijnt te hebben. Douglas ligt aan de Mexicaanse grens. Douglas gaat daar over in Aqua Prieta. Mijn telefoon heet me hartelijk welkom in Mexico. We zien de afscheiding die er is gemaakt. een soort van scherm van zo'n 3 - 4 meter die de illegale oversteek naar de USA moet bemoeilijken. Stoppen zal nooit lukken.

Het historisch centrum stelt niets voor. Een verwaarloosde bende en het geeft ons een gevoel van wegwezen hier. Daar geven we direct gehoor aan.

We rijden terug naar Tombstone. Nog steeds is het bloedjeheet maar we gaan even het dorp in en bezoeken een gedeelte waar we nog niet zijn geweest. Allemaal Historich en old Tombstone gedoe, het zal wel.
We zijn er wel klaar mee.

We nemen een Margarita en een shot in de Christal Palace Bar.
Gezellig.