Dinsdag 2 juni 2015 - Reisverslag uit Banff, Canada van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Dinsdag 2 juni 2015 - Reisverslag uit Banff, Canada van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 2 juni 2015

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

02 Juni 2015 | Canada, Banff

Na een lekker ontbijtje vertrekken we in de regen richting Lake Louise.
Bij de afslag zien we dat er een sightseeing gondel is die de ons bijna garandeert dat we daar het best het aanwezige wildlife kunnen spotten.
Doen we ! Uiteraard wel in een dichte gondel gaan we de prachtige bergen op. Eenmaa boven krijgen we van een stel enthousiaste mensen tekst en uitleg over de aanwezige dieren in dit gebied. Uiteraard ook van Grizzlyberen en ze laten ons de foto's zien die ze 2 uur eerder hebben gemaakt. 2 prachtige exemplaren lopen hun kunstje achtervolgen, vrouwtje voorop en mannetje nonchalant volgend. Dat kan dagen duren voordat het besluit wordt genomen dat hij de vader van haar kinderen wordt.... Hopelijk zien we ze zelf ook nog.
Helaas ook op de terugweg geen beren op de weg... dan op naar het meer.
Het regent pijpestelen en besluiten door te rijden naar Golden om daarna wanneer het opklaart, de Rogers Pass te doen. De bergen hebben zich in een dikke jas van mist gehuld en ook bij Golden is het niet beter. Rogers Pass is dus vandaag geen optie.
Hapje eten en we gaan terug naar Lake Luoise.Op de tergweg zien we een zwarte beer grazen op een helling, mooi gezicht.

Bij Lake Louise aangekomen is het droog en kunnen we genieten van dit prachtige natuurs hoon. Een enorm meer omgeven door gigantische bergen. Het meer wordt gevoed door 6 gletsjers en de temperatuur van het water komt nooit boven de 10 graden. Het water reflecteert de lucht en heeft een mist van losgevoelde grond van de bodem. Prachtig blauw.

Nu dit is gelukt gaan we ook maar terug naar de gondel, wie weet. We zijn precies op tijd voor het laatste ritje van die dag maar zien geen grizzlyberen. Op naar Banff even shoppen en naar het Motel.