Donderdag 4 juni 2015 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Donderdag 4 juni 2015 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 juni 2015

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

07 Juni 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Het Crestwood Motel in Hinton verlaten we na een Continental Breakfast, zoete zooi en geroosterd brood. haha maar wij hebben kaas en paté en maken ons eigen ontbijtje. het regent ook nog eens pijpestelen ...afwachten dus.

Marry ziet onderweg naar Jasper een vreemde grote kat, wit, fors, kort staartje verdraaid een Bobcat (lynx) ... wat cool om te zien.

Bij Jasper is het weer opgeklaard en kunnen we de voorgenomen dingen doen.
We hebben besloten vandaag terug naar de Icefield Parkway te gaan om de Jasper Skytram te nemen. We zijn lekker vroeg en zo aan de beurt. Een Gondel brengt je helemaal naar de Alpine Zone, boven de boomgrens. De pieken liggen nog in de wolken verborgen en het is vreemd daar doorheen de glijden op naar een koude maar zonnige top.
Eenmaal boven hebben we een prachtig zicht op de rivieren en de stad beneden. We volgen een trail die ons naar de top van de berg leidt met onderweg dikke pakken sneeuw. Mooi sneeuwmannetje gemaakt, kon geen hout voor klompjes vinden dus werd het een chinees sneeuwpopje, spleetoogkes en een mooi hoedje. Lachen. Er lopen hier zoveel chinezen dat niemand er vreemd van zal opkijken.

Voordat we verder gaan maken we even een sandwich onderweg. Koppie melk erbij en we kunnen er weer tegenaan.
Op naar de Skywalk. Deze ligt wel weer zo'n 75 kg. verderop bij de Athabasca Glacier. Hier koop je de tickets en een bus brengt je vervolgens naar de skywalk omdat daar geen parkeer gelegenheid is.

Marry blijft bij de auto, puzzelboekje en wat drinken en ze blijft tevreden in het zonnetje achter. Glazen boden boven de Canyon, niets voor haar.
Freddy en Marianne dus wel. 7 jaar geleden hebben we op dit punt gestaan met de auto en naar het spectakel beneden en om ons heen gekeken. Nu hebben architecten een touristische attractie ontworpen die niet vloekt in het landschap maar toch.... double feelings.
Het regent hier en het uitzicht naar beneden wordt met man en macht droog getrokken maar dat is aardig maar onbegonnen werk.

We hebben een tijdlang de route met uitleg via een telefoon, over het idee, uitwerken van het plan, de gevonden fossielen bij de maak die prachtig worden weergegeven in een gronddisplay. Interessant maar we hadden prima zonder gekund.

Het wordt al in de namiddag inmiddels en gaan op de terugweg naar Jasper. We lopen even het dorp door en gaan lekker eten bij Karouzo's .
Dan weer 75 km naar Hinton en relaxen ...