Zondag 21 mei South lake Tahoe > Bishop - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Zondag 21 mei South lake Tahoe > Bishop - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Zondag 21 mei South lake Tahoe > Bishop

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

21 Mei 2017 | Verenigde Staten, Bishop

Vandaag is het de planning dat de trip naar Yosemity NP , Kings Canyon en Sequoia NP gaat.

We vertrekken via een prachtige weg het gedoe van Lake Tahoe uit.
Om aan de ingang van Yosemity te komen, steken we 2 passen over. Geweldige natuur, snelle stromen, riviertjes en creeks vergezellen ons. Vanwege de plotselinge, hoge temperatuur en daardoor smeltende sneeuw raast alles wat water is in donderend geweld naar beneden.

Na veel natuurschoon komen we aan bij Mono Lake. Los Angeles heeft de 6 rivierinlaten voor het meer, gebruikt voor de eigen drinkwatervoorziening. Hierdoor is het meer in hoogte gezakt, is het alkaligehalte en het zoutgehalte tot enorme proporties is gestegen, met als gevolg dat het meer bijna geen levende organismen bevatten. Momenteel leven er nog een garnaal soort, miniem klein. Het schijnt dat vogels op hun trek van Noord naar Zuid Amerika, hier hun rustplek vinden en leven van de alkali bacteriën en garnaaltjes van het meer.

Het is een mooie plek om even te rusten en bekijken en uiteraard wat plaatjes te schieten.

We rijden door naar de ingang van Yosemity en de schrik slaat om ons hart. We moeten een pass over en die is gesloten !! Teveel sneeuw, wegen onbegaanbaar. Dit heeft een enorme inpact op ons programma. We waren van plan hier het park dwars over te steken en te verlaten aan de andere kant om zodoende Kings Canyon en Sequoia NP te bezoeken want die zijn van deze kant niet toegankelijk. Het alternatief om er wel te komen is alsof je van Almelo even over Parijs rijdt. Dat doen we niet.

We rijden even rustig rond om het te laten inladen dat we dit moeten accepteren als NO. we stoppen op een plaats die bekend staat als Tom's Place. In de middle of nowhere staat een Motel en Winkel, bar en restaurant. Je kunt er alles krijgen van visspullen, jaagspullen, to dagelijkse benodigdheden en medicijnen. Verder is de bar en het restaurant goed bezet deze zondag.

We stoppen op tijd en nemen een Motel in Bishop.
Het dorp doet erg gezellig aan maar 1x heen en weer en het is klaar.
We vinden een fijn restaurantje even verderop en prikken daar even een hapje.

De verdere avond hangen we voor de TV en gaan op tijd de koffer in !

• 23 Mei 2017 - 06:36

Stefan:

Goedenmorgen.
    Doe kalm aan en geniet ervan.
    Komt helemaal goed met oe en den statsen

• 23 Mei 2017 - 11:34

Hugo:

En kiek goot oet biej't overstekk'n ;-)