Maandag 24 sept. 2012 - Reisverslag uit Richfield, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Maandag 24 sept. 2012 - Reisverslag uit Richfield, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Maandag 24 sept. 2012

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

24 September 2012 | Verenigde Staten, Richfield

Vanmorgen afscheid van Springdale en door Zion NP naar Bryce NP.
Het is een ritje maar dan heb je ook wat.

Eenmaal in Bryce Canyon is het wat bewolkt en kouder dan we hebben gehad tot nu toe en er waait een strak windje, brrr. Iets te fris voor onze korte broek en slippers maar ja, de koffer gaat onderweg niet open, dus lekker pech. De gekochte fleecejasjes worden wel snel aangetrokken.

Het eerste wat ons opvalt is de Moon Lily, een mooie bloem bij ons bekend als Datura, maar deze bloeit alleen in de avond, nacht en vroege ochtend, we hebben ze dus tot nu toe alleen gesloten of half open gezien. Vanwege de koelte komen we een prachtige hoeveelheid, heerlijke geurende en wijd open Moon Lily's tegen.

Op een gegeven moment staat er een groepje mensen te kijken en we stoppen snel want we weten inmiddels wat dat betekent, ja hoor er liggen 2 bighorn vrouwtjes op een rots naar ons te kijken, te ver voor foto's helaas maar een mooi gezicht. Wij rijden naar het eerste uitzichtpunt van Bryce en daar wacht ons een 5-tal muledeer op, dat zijn reeën. Ze laten zich rustig bewonderen en grazen lekker door.

We stoppen bij elke outlook / overview die ons geboden wordt en bewonderen de prachtige canyon. Waar we kunnen, lopen we een kleine trail naar hoger gelegen punten om een nog mooiere blik op de Canyon te hebben, schitterend is het hier. We hopen dat de foto's een beetje idee geven van wat we zien.

In de namiddag proberen we nog even wat kilometers te maken richting Salt Lake City en we stoppen in Richfield waar we een Motel vinden met prijzen van 10 jaar geleden ... hoe is het mogelijk. Maar welkom na de laatste dagen haha. We slepen de zooi maar weer eens de kamer in en gaan lekker uitgebreid uit eten. het Steak en Seafood restaurant blijkt een Mac Mexicaan te zijn en we gaan snel weer weg. Wat nu, ach kom ... we gaan naar de chinees, daar hebben ze in ieder geval lekkere garnalen en andere visgerechten. Komen we daar, blijkt dat ze een chinese kaarte en een all american kaart voeren, verrassende stad....

We hebben lekker gegeten en begeven ons op het pad van de laatste vakantiedagen ... een ware crime. Er wordt wat weggegooid, ik zal de details besparen, maar na zo'n 1,5 uur hebben we allemaal de koffer op gewicht en dicht !!!

Morgen naar Salt Lake City Airport om de auto in te leveren tegen de avond en dan nemen we de shuttle naar ons laatste Motel, waar we ook begonnen zijn. Maar nu ..

Relaxen ...

• 25 September 2012 - 09:11

Hento, Nathalie En Daan:

He lieverds,

Wat genieten we telkens van jullie verhalen en wat zullen we die verhalen gaan missen! Midas Dekkers staat bij jullie in de schaduw hoor, wat een kennis van de flora en fauna van de plekken waar jullie hebben vertoefd!
    En nu terug naar een herfstig Nederland. We wensen jullie een goede en veilige terugreis en een heeeeeeeele dikke knuffel vanuit Nijverdal.

Hento, Nathalie en Daan

• 25 September 2012 - 09:14

Rick:

Geniet van de laatste dag(en), het eind is alweer in zicht, jammer he. Het gaat altijd te snel zo'n reis en wat voor reis!! Hele mooie verhalen en plaatjes mooi om naar terug te kijken, al zal Pap nog wel heel wat kaartjes volgeschoten hebben, ik ben benieuwd.
    Groetjes Rick

• 25 September 2012 - 16:45

Doris:

Hallo Schatjes,
    Wat een Natuur. Prachtig
    Ik kan alleen wergeven en mij aansluiten wat Rick schrijft.

Ik hoop dat wij weer een Foto avond met elkaar gaan doen.
    Dikke kus en een goede terugreis
    Doris