zondag, 7 juni 2015 - Reisverslag uit Vernon, Canada van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu zondag, 7 juni 2015 - Reisverslag uit Vernon, Canada van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

zondag, 7 juni 2015

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

07 Juni 2015 | Canada, Vernon

De Econolodge heeft ons een fijn nachtje bezorgd. Gisteravond lekker een steak gegeten in een restaurant dichtbij. Daarna lekker buiten gezeten op de courtyard van het Motel.

Vanmogen geen haast. Lekker uitgebreid douchen, ontbijten rustig aan.
We waren van plan nu naar het zuiden te gaan maar een avond en acht in een grote plaats maakt dat we besluiten de natuur weer in te gaan.
richting Rogers Pass dus maar.
Onderweg komen we een fleemarket tegen waar we stoppen. 2 stands hadden mooie oude LP's en daar moestener wat van mee. Beide eigenaren waren oude rockers, concertbezoekers en de verhalen kwamen over en weer. Heel gezellig.

Verder door het wijngebied Okanagan. Het landschap begint opnieuw te veranderen in de woeste bergen, rotsen vaan eerder deze week en we komen na een mooie reis bij Rogers Pass. Wat een onderneming een doorgang te maken door de Rocky Mountains om de Coast to Coast Highway te verwezenlijken. Stoere kerels waarvan er een flink aantal het leven hebben gelaten, gezien de gedenksteen. Er staat een kanon bij als voorbeeld voor de bestrijding van lawines. Enorme granaten worden in de enorme sneeuwlagen geschoten om een gecontroleerde lawine te veroorzaken.
We passeren opnieuw de tijdzone en het is bijna 17.00 uur. Tijd om een onderkomen te zoeken. Snel gevonden in het Rondo Motel in Golden aardige dame, schone kamers... prima.

Het is bloedheet vandaag. 31graden ... te warm om in de zon te zitten.
We halen snel wat te eten. Salades en een lekkere warme ham.
Zodra de zon onder gaat zijn we weer buiten te vinden..