Maandag, 8 juni 2015 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Maandag, 8 juni 2015 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Maandag, 8 juni 2015

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

09 Juni 2015 | Canada, Revelstoke

Gisteren zijn we in Golden gestop en vandaag was het de bedoeling de 95 south te nemen. Eerst gaan we het historische downtown van Golden bekijken. Een prachtige, houten, overdekte wandelaars/fietsbrug . Een mevrouw die er al een fietstocht op heeft zitten, houdt ons aan voor een praatje. We moeten ècht naar het Kicking Horse Mountain Resort. Zo mooi dat zie je nergens volgens haar. Ach waarom ook niet... we zijn vroeg en hebben de tijd, kalm aan is de modus voor vandaag.

we rijden een mooie weg de bergen in en komen bij het resort aan. Alles voor hiking, biking, skiën is aanwezig.
Ook 2 kabelbanen, een open en een gondel. We nemen eerst de open baan die ons de berg optakelen en waar we onderweg een zwarte beer zien grazen. en waar we eengrizzly refuge, opvang dus, bezoeken. Boo de grizzlyheeft gisteren een roadkill Moose gekregen en vreet en slaapt. Niet te zien.

later nemen we de gondel naar de top van de berg. Daaraangekomen is de temperatuur best wel lager dan de 31 graden beneden. We worden getrakteerd op een prachtig uitzicht van rondom besneeuwde bergtoppen. Het uitzicht biedt ons de mooiste uitzichten op de toppen van 5 Nationale Parken. Je raakt niet uitgekeken. We besluiten te lunchen op de berg, buiten dat het daar tijd voor is, willen we ook nog niet naar beneden, het uitzicht blijft boeien en eenplekje aan het raam is de onze op deze rustige maandag.

We gaan weer naar beneden met de gondel die ons over de grizzly refuge voert en ja hoor, daar loopt Boo in al zijn 12jarige schoonheid. Machtig beest. Het is inmiddels tegen 15.00 u en besluiten we hier nog maar een nacht te blijven. We handelen nog even wat unfinished business af met het gribus wilderness retreat.... is dat ook weer geregeld.

Tegen vijfen is het 31,7 graden ...zo warm. We gaan wat wassen enz. En houden het met de airco hoog wel uit. Uitrusten is het motto.

Vanwege de rijke lunch, vanavond een bammetje in ons motel.

• 09 Juni 2015 - 10:31

Titia:

Fijn om jullie verslagen te lezen en te zien dat jullie volop genieten.
    In ons straatje is alles rustig. Jullie huis staat er nog tevreden bij ;).

Lieve groet Titia, Ronnie, Sterre en Oscar