18 juni Cody - Red Lodge - Reisverslag uit Red Lodge, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu 18 juni Cody - Red Lodge - Reisverslag uit Red Lodge, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

18 juni Cody - Red Lodge

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

18 Juni 2015 | Verenigde Staten, Red Lodge

De TV voorspelt voor vanavond een grote storing. harde wind, hier en daar een orkaantje, hagelstenen ter grote van basketballen. Wij zitten in Cody aan de onderkant van de storing.
Verstandig is te blijven maar de betaalbare Motels zijn allemaal vol. We besluiten eerst hier de nodige inkopen te doen voor onze eigen cowboy en dan naar Red Lodge te verhuizen .

Wayne's Bootshop wordt de eerste stop. marry mooie mocassins en mooie zomerslippers en Freddy laarzen en belts voor hem en Hans. Goed gelukt allemaal.
door naar de Bootbarn, we winkelen er binnen een half uur voor een klein fortuin bij elkaar. De dames meiten lachen want de overhemden zijn nog niet eens gevouwen of er ligt een stapel jeans, wat Buckels en klaar is Klara.

het is inmiddels 12.30u. En we moeten op weg.
de Chief Joseph Highway brengt ons via zijn prachtige wegen naar de Beartooth Pass. ook hier een prachtige natuur van enorme bergen, rotsen, weidse weiden en uiteindelijk sneeuw. we hebben de top op 10.948 foot ( : 3 is mtr.) bereikt.
terwijl we naar de uiterste top klauteren worden we begeleidt door het gepiep van Yellowbellies, marmotten die hier leven en die tegelijk nieuwsgierig en bang zijn.

de lucht begint wat te betrekken en we gaan de bergen af naar Red Lodge. We zien onderweg nog veel mooie vergezichten en ook een familie berggeiten met jongen. Heel mooi zijn ze, pa en Ma zijn in hun mooie zomerkleed gehuld van prachtige lange, witte haren.

in het dorp aangekomen is het al rond half zeven. We droppen de zooi in de kamer en gaan lekker naar de Chinees.
en het weer? ..... Niets vernomen. Wat een voorspelling die Pelleboeren hier. Maar... Montana is groot dus morgen horen we het wel.

• 19 Juni 2015 - 13:25

Robert Lamberts:

Hallo lieve vrienden.

Tjonge dat met het weer is wel heftig
    Hoop dat jullie een beetje mooi weer houden .
    want hagel stenen zo groot als een bal is geen pretje zelfs niet al je in en gebouw zit.
    Mag het wel een schulkelder zijn.
    Maar de berg passen zijn ook met sneeuw bepakt.
    wauw .
    Hoop dat vrij veel foto's maakt.
    Kunnen wij ook een beetje mee genieten.
    Maar blij dat jullie er niet van meer hebt gekregen.
    het is weer een mooi avontuur.
    Gingen jullie nu ook noch na de ranch van linie.
    Of heb ik dat mis.
    Hoop dat het weer nu een beetje mee gaat zitten.
    nog veel plezier met zijn drieën.
    En maak er wat moois van en geniet er lekker van.
    groeten van mirjam en mij,
    En een knuffel en poot van gijs

• 19 Juni 2015 - 19:46

One Of The Three Stoogies.:

As I was walking
    That yellow ribbon of highway
    I saw above me
    That endless skyway