Zaterdag 15 september - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Zaterdag 15 september - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 15 september

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

15 September 2012 | Verenigde Staten, Estes Park

Nou heerlijk geslapen en vanmorgen zelf even een ontbijtje in elkaar gezet, lekker hoor.
We zijn klaar voor een dagje National Park. Vanwege de warmte van gisteren hebben we ons voor de bergen iets te luchtig gekleed. In de bergen is het aardig koud en de wind pakt je lekker op de verschillende overlooks.

Het park is schitterend en de bergen enorm. Onwaarschijnlijk hoe stijl de beklimmingen zijn en hoe duizelingwekkend de afdalingen. Je moet even op de site kijken om te zien hoe mooi het hier is.

Op een gegeven moment maakt een meneer ons attent op wild bovenop een heuvel. Er liggen 5 giga Bighorn Sheep bij elkaar. Ze kijken ons koeltjes aan, geweldig nog nooit gezien van deze afstand.

We hebben een lange dag hier doorgebracht en besluiten nog even in Estes Park naar de kunstmarkt te gaan ... dachten we.. haha auto na auto enorme parkeerplaatsen allemaal VOL. De enige parkeeroptie licht een heel eind buiten het dorp ... nou dan maar niet.

Op naar ons lekkere terras en vanavond maar even zien waar we gaan eten. Eenmaal aangekomen komt Jean naar ons toe om te vertellen dat er vanavond een countryband komt optreden en voor eten wordt gezorgd, je hoeft helemaal niet weg, blijf maar lekker hier.... Geen gek plan want we zitten hier heerlijk.

's Avonds komen 2 kerels van rond de 40 met hun gitaren de boel installeren en ze doen even een soundcheck. Klinkt niet gek .... maarja. de échte artiesten moeten nog komen. Tegen 19.00 uur stopt een auto en klimmen er 2 stokoude kerels uit. Helemaal Countrystyle ... geweldig.

Voor ons blijkt een zangeres te zitten, Terry from Texas ... hoort ook bij de band en ze heeft vanmiddag een liedje geschreven die even geoefend moet worden, dat horen we dus 6x en uiteindelijk zingen we allemaal mee. Geen zware teksten hier.

De avond vordert en het eten is klaar. Hotdogs, chips en baked beans en beers & soda's. De band speelt lekker door en gelukkig maken de drankjes het aanhoren draaglijk.
Ze spelen allemaal wel, maar niet tegelijk. Terry zingt mooi maar wanneer Lisa (vrouw van bassist) besluit ook een deuntje te zingen beginnen de wolven bijna te huilen, anders wij wel. Het is allemaal aandoenlijk leuk en erg gezellig. We lachen wat af. De koude avond is geen probleem met de warme dekens die Jean ons komt brengen.

• 19 September 2012 - 10:15

Rick:

YIHAAAA Howdy Folks. Klinkt goed en gezellig, helemaal met een paar bier achter de kiezen lol. Een goede lokatie uitgekozen zo te lezen! Cheers