Donderdag, 20 september 2012 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Donderdag, 20 september 2012 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Donderdag, 20 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

20 September 2012 | Verenigde Staten, Page

Vertrek uit Moab rond 09.15u. we passeren Wilson Arch en rijden zuidwaarts over de 191 richting Bluff en gaan dan richting Mexican Hat . We stoppen bij de “Valley of the Gods” een uitzicht om nooit te vergeten, het is jammer dat de branden in de omgeving alles in de verte in een mist hult.
We stoppen bij Monument Valley.
De Navajo Nation regelt de zaken hier en we zijn verrast wat er de afgelopen jaren allemaal is bij gebouwd. Een prachtig Hotel met uitzicht op de Valley, een nieuw ziekenhuis en een enorm visitor centre met Restaurant en Trading Post. We kopen een nieuwe landkaart met daarop de Native tribes, de onze hangt al zolang in de kamer dat hij is verbleekt in de zon, nu kunnen we hem vervangen, mooi!
Op het terras voor het Centre heb je een prachtig uitzicht over de alom bekende rotsformaties. We rijden de Valley binnen om een tour te maken met onze eigen auto, dat valt helaas niet mee. We hebben het al eens eerder gedaan maar de weg is nu wel bijzonder slecht en rotsig. Ik denk ook dat de schrik van dinsdag nog een beetje onze beslissing beïnvloedt om toch maar weer terug te gaan en de tour niet af te maken. Om problemen met de auto te voorkomen , we gaan op safe…
We genieten van de omgeving en gaan verder richting Kayenta om vervolgens de weg naar Page te nemen. De plannen zijn om morgen, vrijdag, de tour naar Antelope Valley te maken en zaterdag via de North Rim van de Grand Canyon naar Bryce NP en Zion NP te gaan maar alle tochten voor de hele vrijdag zijn al volgeboekt, we kunnen niet eerder dan zaterdagochtend om 08.00 u.
Dan de plannen maar omgegooid en morgen gaan we dus naar de Grand Canyon, de noordkant en komen morgenavond weer terug naar Page. De gevonden Motelkamer is prima voor 2 nachten.
Het is hier een uur vroeger dan aan het begin van de dag in Moab dus we zoeken een lekker terras uit en doen kalm aan om het dorp te bekijken en gaan daarna lekker eten.

• 25 September 2012 - 08:43

Rick:

Wel weer hele mooie plaatjes hoor!