Vrijdag 21 september 2012 - Reisverslag uit Jacob Lake, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Vrijdag 21 september 2012 - Reisverslag uit Jacob Lake, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Vrijdag 21 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

21 September 2012 | Verenigde Staten, Jacob Lake

De auto staat klaar met alle benodigdheden om de dag in de North Rim van de Grand Canyon door te brengen. Bij het wakker worden werd er al gezegd, vandaag hopen we een condor te kunnen zien dus "Fingers Crossed".
Het is een aardige afstand maar wel een prachtige weg die ons eerst langs de Navajo Bridge voert waar we stoppen om van het uitzicht over de Colorado River te genieten.

Op het uitzichtpunt zien we een jongeman met antenne die al zwaaiend probeert signalen op te vangen... wedden dat het voor condors is ... Ja hoor. Hij heeft signalen van een groepje Californian Condors die in de buurt zijn. Uiteraard helpen we zoeken maar we zijn geen "match" voor zijn getrainde oog. Hij ziet er één op de onderkant van de wandelbrug, wij zien nog even niets. Omdat hij meldt dat hij de Condor moet verjagen omdat deze niet mag wennen aan menselijke constucties als deze brug, begrijpen wij dat wel maar gaan voordat hij dat doet toch snel de brug op om hem van wat dichterbij te kunnen bekijken. We krijgen een prachtige kijk op dit dier, een jongeman van 3 jaar oud, dat betekent dat hij nog geen rode kop heeft maar een grijs/zwarte kop. We maken mooie plaatjes maar bij het verjagen is het toch moeilijk een foto van de vlucht te maken. (met de camera dan wel, want hij staat voor altijd vastgelgd in ons geheugen) We rijden verder langs de Marble Canyon, de Vermillion Cliffs National Monuments en het Kaibab National Forest. Allemaal te mooi voor woorden.

Onderweg stoppen we bij een historische nederzetting van de Cliff Dwellers, Indianen die van natuurlijke grotten een onderkomen maakten als huis.
We helpen 2 Navajodames die hier hun juwelery & pottery verkopen met het verplaatsen van hun verkooptafels naar een plek in de schaduw want het is hier bloedje heet !!! We worden bedankt met een kettinkje, leuk.

Bij de Grand Canyon gaan we naar de uitkijkpunten en schieten mooie plaatjes hoewel ook vandaag de horizon van alle uitzichten helaas wordt beperkt door een mist van de rook van diverse branden.
We eten even wat op een mooie plek met uitzicht over de Canyon en beginnen de terugreis.

Bij aankomst in Page stoppen we bij het Glen canyon Steakhouse voor een lekker etentje en zijn tegen 21.30 uur "thuis".
Onze Motelkamer blijkt een kamer voor minder validen te zijn, geen drempels en een eigen parkeerplaats waar niemand op gaat staan haha !

Lekker luieren en geen internet dus... dat moet maar even wachten, dan maar een paar dagen later onze berichtjes.

C U 2 morrow

• 23 September 2012 - 11:34

Mieke Reekers:

Wat een prachtige reisverslagen. Je kunt zo correspondente worden in het buitenland. Wat jullie allemaal zien en meemaken is gewoon niet te bevatten en om het thuisfront zo mee te laten genieten, is helemaal uniek! Door de foto's bij het verslag kunnen we ons helemaal inleven.Het voordeel is, dat je zelf na die tijd ook een mooi reisverslag hebt. Bij zo'n lange reis, moet je het ook wel per dag registreren, anders ben je de helft vergeten bij thuiskomst. Voor de laatste dagen nog heel veel reisgenot en een goede thuisvlucht.

Gr. Riny en Mieke

• 25 September 2012 - 08:49

Rick:

Mooi die grote rover! En weer bosbranden, gelukkig niet zoals een paar jaar terug, nu blijft het bij een beetje mist.