Zaterdag 22 september 2012 - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu Zaterdag 22 september 2012 - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Freddy - Marianne & Marry Smits - Reekers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 22 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Freddy - Marianne & Marry

22 September 2012 | Verenigde Staten, Hurricane

06.00 de wekker Grrrrr....
Snel een strakke bak koffie gezet om wakker te worden, douche en de auto inpakken wat hebben we een giga zooi om mee te nemen.

Om 07.45 u. worden we bij het kantoor van de Antelope Canyon verwacht, we gooien de tank vol dan zijn we klaar wanneer we terug komen van de trip.

Onze chauffeur en gids heet Ricky ... dat kan dus niet meer stuk. Omdat er mensen in onze auto die bij een andere groep horen die zijn opgesplitst, gaan we uiteindelijk met 6 mensen de Canyon in. Ricky blijkt een goede gids en laat ons de mooiste plekken zien om te fotograferen.
De canyons zijn adembenemend mooi, de Oh's en Ah's zijn niet te tellen.
We genieten er enorm van en de tijd vliegt om. Voor we het weten rijden we alweer in de richting van de opstapplaats.

We pakken de auto en rijden direct door naar het vervolg voor deze dag. De eerste is de Glen Canyon Dam en lake Powel. Zo'n dam is overal hetzelfde, imposant qua constructie maar mooi .... mmm . We gaan naar Lake Powel en maken een mooi ritje en nemen de tijd voor het bekijken.
Fred crossed als een kenner door het mulle strandzand. Het is heet en de koele bries langs het water maakt het allemaal lekker draaglijk.

De weg voert ons langs de andere kant van de Vermillion Cliffs met zijn schitterende wanden van duizenden kleuren rood. Het Escalante / Grand Stairecase NM. doet niet aan schoonheid onder. Heerlijk cruisen langs deze mooie wegen zo lekker ...!!

Bij Kanab staat Zion Nat. Park al aangegeven, we zijn in de buurt en nemen de oost-entree van het park. Deze stuurt ons door 2 tunnels door de rotsen waarvan 1 zo lang is dat je je afvraagt waar die eindigt. onderweg hebben ze een soort vensters gemaakt waar daglicht door naar binnen komt, de rest is aardedonker.

We beginnen aan het park waar we nog met onze eigen auto mogen komen en de Tarantula Hunt is begonnen... In deze tijd van het jaar worden de enorme spinnen erg aktief in hun voortplantings drang en zijn ze meer zichtbaar als anders, meestal is dat in oktober maar we gaan toch maar even op jacht. Bij de eerste stop vlucht een jong exemplaar de rotsspleet in. Jong betekent kaal, ze hebben dan nog geen haren, die groeien pas als ze volwassen zijn en "ietsjes"groter.

Hoe we ook kijken, de grote exemplaren krijgen we niet te zien. Dan maar op zoek naar een Motel. Het is inmiddels een lange dag geweest en het is razend druk in het park. Net buiten de zuiduitgang vinden we een mooi Motel in Springdale. Joe aaar verrry lucky Ma'am (indiaas accent) Ai have nice room, free breakfast, free wifi, free pool, maar toch $ 150,00 + Tax = voor 2 nachten $ 338,00 Kassa ! Maar mooi is de plek wel en we hebben een extra slaapkamer, ook fijn toch.

We eten 's avonds in een erg leuk restaurant en de Clams, en de rest zijn heerlijk. Wijntje erbij .... het leven is goed.

Morgen doen we de rest van het park.

• 25 September 2012 - 08:55

Rick:

Wat tof die invaliden plek,\ kun je lekker rustig staan met veel ruimte om jullie zooi in en uit te pakken. Wat een mooie plaatjes van de rotsen, erg indrukwekkend!! en wederom lekker gegeten, dat kunnen ze in de VS wel.